fredag 19 mars 2010

Update marsutmaningen

Andra veckan har gjort sitt på Marsutmaningen, och snart även den tredje. Jag ligger sämre till än jag räknat med. Jag kommer inte fixa det här om jag inte får ett riktigt jävla ryck en dag och kör slut på mig själv.

Just nu ser det ut såhär:

70 km: 0/70 km
Armhävningar: 546/700 st
Plankan: 1/30 min
Situps: 0/500 st
Utfall: 10/250 st

Nya recept: 2/2 st
Nya råvaror: 1/2 st

15 träningspass: 4/15 st
Nya träningspass: 1/2 st

Egentid: 30/150

Det jag tror att jag har störst chans att fixa till är armhävningarna, situpsen och den sista råvaran. Egentiden är ju ganska lätt också ;-) Det jag har minst chans att fixa är 70 km och plankan. Utfallen är inte att leka med heller pga mina knän, men kör jag lite varje dag så kanske det fixar sig. Så dags att börja med det nu när utmaningen snart lider mot sitt slut ;-) Men jag får vara nöjd med det jag har gjort i så fall.

Belöningen jag hade var ju ett par riktiga löparskor, men har än en gång funderat på om det är en så bra grej. Jag tror jag stryker dom. För det första tror jag inte att jag har en möjlig chans att fixa utmaningen till fullo, för det andra så vet jag en del saker jag behöver bättre än ett par löparskor. Så jag har just nu ingen belöning till mig själv, men det kommer. Fixar jag armhävningarna, situpsen och utfallen. Då är jag nöjd. Men får man belöningen ändå? Eller är det bara om man har fixat alltihop? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar