torsdag 1 april 2010

1 april

Och därmed är marsutmaningen över... Jag kom inte igång förrän i mitten av mars kändes det som, och sen dess har jag försökt kämpa på så gott det går när tiden tillåtit. Har inte fixat allt, men är ändå nöjd att jag klarat av några av de mål som fanns. Har inte gjort maxtest nummer 2, men ska ta det nu de närmsta dagarna. Vill bara ha nån dags vila först ;-)

Mina resultat blev följande:

70 km: 0/70 km
Armhävningar: 1244/700 st
Plankan: 1/30 min
Situps: 550/500 st
Utfall: 260/250 st

15 träningspass: 8/15 st
2 nya pass: 1/2 st
2 nya recept: 5/2 st
2 nya råvaror: 1/2 st
Egentid: 30/150 min (räknade med de få marsdagarna i den här veckan också)

70km hade jag räknat med att jag inte skulle fixa, så det är väl egentligen bara att bortse från. Armhävningarna, situpsen, recepten och råvarorna visste jag att jag skulle fixa, men tydligen hade jag fel när det gällde råvarorna. Men en blev det i alla fall! Inte illa det. Det som förvånar mig var att jag klarade av utfallen. Mina knän tog stryk av det, men jag körde små, små pass med utfall för att klara av utmaningen. Jag ville verkligen lyckas med det. Och att jag inte fixade mer egentid var egentligen ganska knepigt. Men är man stressad och har för mycket i huvudet, då blir det väl så...

Jag är riktigt taggad och hoppas på att det blir en sån här utmaning snart igen. Om inte annat får jag väl starta en själv ;-) Huvudsaken är ju att man tränar för sin egen skull. Jag kan inte ens jämföra mig med nån annan i och med att vi alla har olika förutsättningar att klara av vissa moment. Så jag tävlar med mig själv, och det är ju alltid kul att se att ens resultat förbättras.
Läste om en "mindre aprilutmaning" hos ÄTA TRÄNA KÄMPA, så den ser jag fram emot. Alltid kul när nån annan kommer på nåt att göra. Är så himla dålig på det själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar