måndag 8 mars 2010

Första veckan har gått

Idag började andra veckan på marsutmaningen. Fick inte till nån promenad i helgen, så jag har fortfarande inte nåt maxtest på den. Känns som att det kommer dra ut på tiden. Gör det det så lägger jag till fler reps på nåt annat istället. För det finns inte en chans i världen att jag kommer göra 70 km om jag inte får till ett maxtest i denna veckan, vare sig det gäller promenad eller nåt annat. För övrigt så kommer jag öka mina armhävningar till 700 istället för 300. Det får väl ses som en ersättare för den ev. saknaden av promenad och det tillhörande maxtestet. Utfallen har jag ett jädrans problem med, men gör bara några i taget, då gör det inte så ont. Ska väl helst inte göra det alls i och med att knäna säger ifrån, men jag är ju lite motvals käring...

För att sammanfatta veckan som gått så har det väl ändå gått ganska bra. Får skylla på att det är första veckan och att jag inte kommit in i det riktigt än ;-) Som sagt var så tävlar jag bara mot mig själv, men trots det så vill man ju ändå se resultat.

70 km - 0/70
Armhävningar - 243/700
Plankan - 0/30
Situps - 0/500
Utfall - 10/250

Egentid - 30/150

Nya recept - 2/2
Nya råvaror - 1/2

Nya träningspass - 1/2
Träningspass - 1/15

Då är det egentligen bara belöningen kvar. Som jag fortfarande inte kommit fram till. Men det lutar fortfarande åt nåt klädesplagg eller ett par ordentliga löparskor. Det har jag nog egentligen aldrig haft. Vill ju gärna springa igen, men knäna vill ju nåt helt annat. Det är ju inte helt omöjligt att det fixar sig, men då kanske man inte ska köra med sina gamla utslitna gummiskor som man har nu... ett par rejäla och vettiga löparskor hade suttit finare. Så det får det nog bli. Min (nuvarande) belöning är att få hjälp med att skaffa ett par riktiga löparskor som underlättar för mina knän. MEN, det blir det ju bara om jag klarar själva utmaningen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar