torsdag 4 mars 2010

Morgontrött

Idag var jag riktigt trött när jag vaknade. Vaknade 06.45 och var dödstrött, trots att jag sovit hela natten. Kan ha varit för att jag var stressad och hade huvudvärk igår. Men jag tog mig nån timmes extra sömn ändå imorse och vaknade runt 09.00. Perfekt. Nu är jag pigg och glad igen. Dessutom är ju vädret så fint, så det bidrar väl till att man blir lite piggare.

Har ju lite svårt för att äta på morgonen, så det fick bli en liten drink istället. Har testat den innan och den är bara så god! Gäller ju att man har grejerna hemma, men går säkert lika bra att byta ut det mot några andra bär om man inte har just blåbär. Är väl bara fantasin som sätter gränser i såna lägen. Jag hade inget vaniljproteinpulver hemma, så jag körde med naturellt istället. Förmodligen smakar det ännu godare med vanilj... men med naturellt gick det ner i alla fall.

Blueberry-vanilla bomb (1 portion)
från Body

* 3 dl lätt sojamjölk
* 1 dl frysta blåbär
* 40 g vaniljproteinpulver
* 1 msk krossade linfrön

Mixa ihop sojamjölk, blåbär och proteinpulver.
Tillsätt linfrön och mixa snabbt ihop dom.
Häll upp i glas.

Tillsätt ev. 1 tsk vaniljsocker för att få en tydligare vaniljsmak.
____________________________________________

Idag är det dags för ännu två maxtest, armhävningar och utfall. Har för övrigt testat en annan form av yoga än tidigare, så jag antar att det räknas som ett nytt träningspass. Finns ju hur många varianter på yoga som helst och ingen är den andra lik antar jag. Men hur som helst så känns det bra att beta av maxtesten ett efter ett. Har promenaden kvar sen, men den ska jag fixa innan veckan är slut. Ska kika in på en del bloggar och se hur det går för dom andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar